Thromb Haemost 1982; 48(02): 187-189
DOI: 10.1055/s-0038-1657253
Original Article
Schattauer GmbH Stuttgart

Sequential Treatment of Arterial Occlusions with Porcine Plasmin and Low Dose Streptokinase

G A Marbet
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
R Eichlisberger
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
F Duckert
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
M A da Silva
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
L Biland
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
L K Widmer
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
R Ritz
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
,
H E Schmitt
The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
› Author Affiliations
Further Information

Publication History

Received 04 January 1982

Accepted 18 August 1982

Publication Date:
13 July 2018 (online)

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Summary

Sequential treatment of arterial occlusions of the leg with porcine plasmin and low dose streptokinase results in a strong systemic proteolysis as already seen in deep leg vein thrombosis. In 31 of 45 patients the blood flow through major arterial segments could be restored. Thrombolytic success is possible within the first two treatment days but for the majority of the cases fibrinolytic therapy for 3-6 days is needed. On the average treatment was 1 day shorter than in DVT cases. No statistical relationship between local thrombolysis and systemic proteolysis was detected.

The thrombolytic efficacy of this regimen compares favourably with earlier experience on fibrinolytic therapy in arterial occlusions.